لوگو اینستاگرام و واکنش دیزاینر‌ها به بازطراحی آن

اشتراک گذاری:

واکنش دنیای دیزاین به رونمایی باز طراحی لوگو اینستاگرام و رابط کاربری جدید.


چندی پیش شاهد رونمایی از لوگو اینستاگرام و رابط کاربری جدید آن بودیم و همان‌طور که انتظار می‌رفت هزاران نفر ایده‌ها و نظرات خود را در این باره منتشر کردند.
 
واکنش دیزاینر‌ها به باز طراحی لوگو اینستاگرام - برندینگ - دیزاین مترز

در ادامه دیزاینر‌ها به دو دسته تقسیم شدند که این دور از ذهن نبود.
این پروژه با یک ویدیوی مثبت و خوش رنگ و لعاب سعی در ارائه‌ی ایده و فرآیند طراحی لوگوی جدید دارد. در عرض ۱۰ دقیقه گروهی به تعریف از این لوگوی خوش رنگ و لعاب هیپستری پرداختند و دسته‌ای دیگر شروع به ساخت جوک از آن کردند.
 

A video posted by Instagram (@instagram) on


 
همیشه عادت کردن به تغییرات، زمانی به طول می‌انجامد و حالا که گرد و خاکِ به پا شده در حال نشستن است دیزاینر‌ها کم کم از لاک خود در آمدند و نظرات مختلفی در این باره بیان کردند.

این یک باز طراحی با اعتماد به نفس کامل اما یک موقعیت از دست رفته است
بیشتر به نظر می‌رسد که ویدیوی معرفی در عوض اینکه ارتباطی عمیق و قوی بین ایده‌های جدید و بالا بردن سطح برندینگ برقرار کند، می‌خواهد مردم را متقاعد کند که این یک بازطراحی فکر شده است. شکی نیست که سیستم بصری جدید منطقی‌تر، قابل استفاده‌تر و مدرن‌تر است. قطعاً به دردشان می‌خورد، اما می‌توانست بیشتر از این باشد.
سم بکر
مدیر هنری در برند یونیون

در حالی که سم به شدت در اظهار نظر محتاط است، سایرین نظرات دیگری هم دارند:

من همیشه از لوگو اینستاگرام تعریف می‌کردم. همیشه با قدرت دنباله‌روی جریان روز نبود.
— Tobias van Schneider @vanschneider

 

عالی! خونه تکونی اینستاگرام عالیه. بالاخری ‌می‌تونیم عکسارو روی رنگ سفید ادیت کنیم. حالا نوبت به @VSCO می‌رسه.
— Day @dayjimenez

 

به عنوان یک طراح لوگو، واقعا برام هیجان انگیزه!
لوگو اینستاگرام عالیه.
— William Paterson @Will_Paterson10

همه خوشحال نیستند، در واقع بیشتر دیزاینر‌ها با سم هم‌ فکر هستند. با این ایده که بازطراحی رابط کاربری بسیار سطح بالاتر از لوگوی جدید آن است.
 
رابط کاربری جدید و لوگو اینستاگرام - دیزاین مترز
 

لوگوی جدید هنوز جا نیفتاده، ولی طراحی UI جدید عالیه. تمرکز رو روی عکس‌ها گذاشته.
— Diego Pulido @ixDiego

 

هنوز نمی‌دونم که لوگوی جدید اینستاگرامو دوست دارم یا نه. طیف رنگ جدیدو دوست دارم، ولی دلم برا لوگوی پیر قدیمی‌ هم تنگ می‌شه.
— Jason Carreiro @loopdesign

 

زیاد به لوگوی جدید اینستاگرام فکر نکردم. رنگین‌کمون جدید کاملا روی تصاویر پیش زمینه‌ی شلوغ گم میشه. رنگ‌های داخل اپ هم کمی زننده است.
— Dana D @mediafury

 

لوگوی جدید از منطق خیلی دوره. باید هویت قدیمی رو حفظ می‌کرد و تغییرات کمی می‌داد. واقعا خوب نیست.
— Chris Johnstone-Law @dire_stark

 

در کنار تغییر لوگو، به نظر می‌رسد که رابط کاربری جدید عملکرد خوبی از خود نشان داده و عکس‌ها را در مرکز توجه قرار می‌دهد و زیبا‌تر به نمایش می‌گذارد.
در هر صورت پیش بینی این موضوع که از محبوبیت اینستاگرام کم شود و یا کمتر بتواند مردم دنیا را به یکدیگر نزدیک کند، دور از انتظار است.

اشتراک گذاری:
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاه و نظر خود را برای ما بنویسید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *