۶ اشتباه دیزاینرهای جدید در برندینگ

اشتراک گذاری:

تله‌های زیادی سر راه تازه‌کارهای برندینگ وجود دارد. این اشتباه‌ها شش مورد از این تله‌ها هستند که دیزاینرها باید از آن‌ها دوری کنند.


اگر یک دیزاینر تازه‌کار هستید، صرف وقت کافی برای شکل دادن به یک پروژه برندینگ حرفه‌ای و منسجم برای موفقیت شما حیاتی است. مشتری‌های آینده‌ی شما برندتان را به‌عنوان وسیله‌ای می‌بینند که با آن توانایی شما را در انجام سفارش‌های آن‌ها با همان کیفیت می‌سنجند. در نتیجه صرف وقت برای دوری کردن از اشتباه‌های رایج به نفع شما است.

یک برند خوب برای یک دیزاینر باید از لوگو گرفته تا پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی و صفحه‌بندیِ پورتفولیو انسجام و هماهنگی داشته باشد. سعی کنید از اشتباه‌های زیر دوری کنید. این اشتباه‌ها می‌توانند ارزش و اعتبار برند شما را کم کنند:

۱- دست‌کم گرفتن قدرت برندینگ

وقتی تازه در اول راه دیزاینر شدن هستید، هنوز فرصتی نداشته‌اید تا اعتبار محکمی برای خودتان تثبیت کنید. داشتن یک برند متمایز و خوشایند یکی از بهترین راهها برای برجسته شدن میان رقیب‌ها و جذب کردن مشتری‌های جدید است. توجه نکردن به اینکه برندینگ برای کارِ دیزاینرهای تازه‌کار چقدر مهم است می‌تواند اشتباه بزرگی باشد؛ اشتباهی که می‌تواند فرصت‌های پیشرفت را از بین ببرد. این موضوع از جنبه‌ی بازاریابی آنلاین هم مهم است: برندینگ مناسب، شما را به بالای لیست نتایج جستجو هدایت می‌کند.

۲- تعیین نکردن اینکه چه چیزی برندتان را منحصربفرد می‌کند

قبل از اینکه شروع کنید به اتود زدن یا نوشتن یک متن برای معرفی وبسایت‌تان، باید نقطه‌های قوت‌تان را به‌عنوان یک دیزاینر مشخص کنید: چه حرفی برای گفتن دارید که رقیب‌هایتان ندارند؟ رسالت و فلسفه‌ی شما چیست؟ آیا در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای خاصی شرکت کرده‌اید و مهارت‌های ویژه‌ای دارید؟ حتماً این نکته‌های ریز را در استراتژی برندینگ تان در نظر بگیرید؛ وگرنه در صحنه‌ی رقابت گم می‌شوید.

۳- بیش از حد پیچیده کردن مسئله

احتمالاً تا اینجا اهمیت برندینگ را درک کرده‌اید و شاید توانسته باشید تصور خیلی خوبی از آن در ذهن‌تان رسم کنید. با این حال، نباید در دام بیفتید و مسئله را آنقدر پیچیده کنید که شما را سردرگم کند. شما لوگویی می‌خواهید که برجسته باشد؛ اما نه لزوماً لوگویی که همه‌ی رنگ‌های رنگین‌کمان را در خودش داشته باشد! پس سعی کنید آن را شسته‌ورفته و به‌یادماندنی نگه‌دارید.

۴- طراحی یک لوگوی ناهماهنگ

به همین ترتیب، هنگام طراحی لوگو فراموش نکنید که لوگو تنها یک قطعه از کلِ پازل است. برای درست‌کردنِ یک تصویر هماهنگ در همه‌ی بخش‌های برندتان، شما به‌عنوان یک دیزاینر باید مطمئن شوید که این قطعه با بقیه‌ی بخش‌های برند جفت و جور می‌شود. برند شما بجز لوگو و پالتِ رنگ، بخش‌های دیگر هم دارد؛ مانند لحنی که در متن‌های تبلیغاتی‌تان استفاده می‌کنید، تصویرهایی که در شبکه‌های اجتماعی پست می‌کنید، و حتی فونت وبلاگ‌تان. برای رسیدن به یک برند قوی، با دقت به همه‌ی جزئیات توجه کنید تا مطمئن شوید همه‌ی این بخش‌ها همان منطقِ طراحی‌ای را که در لوگویتان استفاده کرده‌اید دنبال می‌کنند.

۵- به‌روز نکردن حضور آنلاین‌تان

ممکن است بعد از صرف وقت و انرژی کافی و وارد کردن برندتان به اینترنت از طریق وبسایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی، وسوسه شوید تا راحت بنشینید و منتظر بمانید تا سفارش‌ها از راه برسند. اما همانطور که خودتان هم به‌عنوان یک دیزاینر احتمالاً می‌دانید، نگهداری یک برند به تلاش پیوسته نیاز دارد. باید وبلاگ‌تان را مرتب به‌روز کنید، به توییت‌ها پاسخ بدهید، و پورتفولیوی دیجیتال‌تان را همیشه با اضافه کردن بهترین کارهایتان تازه نگه‌دارید.

۶- استفاده نکردن از انتقادها و پیشنهادهای دیگران

از آنجایی که تازه‌کار هستید، برند شما ممکن است نیاز به کمی ریزه‌کاری نهایی داشته باشد. برای گرفتن ایده‌های جدید، از همکارها، مربی‌ها و مشتری‌هایتان بخواهید نظرشان را با شما در میان بگذارند، یا در کارگاه‌های برندینگ شرکت کنید. اگر مخاطب شما پیامی را که سعی داشتید منتقل کنید نگرفته‌است، وقتش است که آن را تغییر بدهید.
اگر به طراحی یک برند قوی و منسجم اهمیت بدهید، کارتان را به‌عنوان یک دیزاینر جوان در مسیر درستی آغاز می‌کنید.

متن: ریچل مک‌دانلد
ریچل مک‌دانلد یک نویسنده‌ی آزاد است که با بازاریابی آشنا است و به جدیدترین گرایش‌ها در دنیای طراحی علاقه دارد.

اشتراک گذاری:
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاه و نظر خود را برای ما بنویسید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *